יו"ר המנהל: שקופיות וסרטים זה אותו דבר • חבר המועצה: אסטרטגיה של חילולי שבת

    ישראל פריי No Comments on יו"ר המנהל: שקופיות וסרטים זה אותו דבר • חבר המועצה: אסטרטגיה של חילולי שבת
    20:50
    01.05.24
    אבי בלום No Comments on "הכל מהקב"ה": אביו של החטוף במסר מחזק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מאבקי החרדים – חילונים בשכונת קריית יובל בירושלים עולים מדרגה. רבני השכונה פרסמו קריאה לצאת לקבלת שבת ברחובה של עיר, כמחאה על התרבות חילולי השבת, והקרנת סרטים בשבת במבנה המינהל הקהילתי.

    ב"מהדורה המרכזית" של 'קול חי' התעמת חבר מועצת העיר החרדי וחבר המנהל נחמניאל סבן עם יו"ר המנהל הקהילתי רוני שרון.

    סבן: לא היו עד היום הקרנת סרטים בתשלום. הבעיה היא שהנהלת המנהל מפרה את הסטטוס קוו. החליטו שבקריית יובל בפרהסיה יבוצעו חילולי שבת. וכל זה מתחבר לכל חילולי השבת המתגברים בעיר. הרבנים החליטו לעשות עצרת מחאה לכבודה של השבת. ישתתפו בה גם הציבור הדתי לאומי המסורתי וכל מי שהבת יקרה לו.

    רוני שרון: מעולם לא הופר הסטטוס קוו. שקופיות וסרטים זה אותו הדבר. מאז ומתמיד זה היה. מעבר לזאת, זה מבנה של המנהל הקהילתי, העירייה לא יכולה להחליט לנו מה ואיך לעשות במבנה הזה. אחרי 15 שנה, פתאום עכשיו קמו והתעוררו חברי המועצה".

    סבן: יש כאן החלטה חדשה אסטרטגית שהמקום יהיה פתוח 7 ימים בשבוע. לעניין המבנה: המנהל הקהילתי הוא זרוע של העירייה ומחויב להחלטות. יש כאן בהחלט הפרה חדשה של המקובל. מנסים לצייר אותנו בצבעים מסוימים, מציע לכם לא ללכת למקומות פרובוקטיביים, אנחנו נערוך עצרת תפילה מכובדת ומכבדת.

    בלהט הוויכוח השמיע שרון טענות על כך שכשם שהוא לא מחליט לעמיתו מתי להתפלל, לאיש אין זכות להתערב בחייו. סבן מצידו הזכיר את הדרת החרדים מתכניות המנהל, טענה שיריבו כלל לא חשב להכחיש אלא הציע ב"אבירות" לכל חרדי שרוצה להגיע וליהנות מהתכנים הקיימים ולא לבקש שינוי והתאמה.



    0 תגובות